úterý 26. března 2019

Březnové množení

Již přes měsíc jsem měla v kuchyni na polici pár skleniček s vodou a malinkými rostlinkami na zasazení a tedy namnožení. Všechny pustily kořínky, tak jsem se rozhodla dát je konečně do "domečků".



Je tedy pravda, že jednomu kousku vánočního kaktusu se nepovedlo zakořenit (špatně jsem jej odlomila), ale jinak se žádná katastrofa nekonala. Krom kaktusu jsem zasadila i Havortii, nenáročný krásný sukulent, který téměř umřel, ale ještě stihl "pustit" dvě malé rostlinky. A po několika týdnech strávených v mokrém kapesníku mi pustily kořínky i semínka z citronu, jejich cestu životem budu bedlivě sledovat a zprostředkovávat vám ji sem na blog. :)

Pokud si chcete také namnožit rostlinky, stačí ulomit list, ustřihnout větvičku, uštípnout mladou rostlinku, pokud má již nějaké silnější kořínky a dát na týden či dva do vody a poté do zeminy. Nebo v případě mladé rostlinky rovnou do zeminy. Takhle tady mám několik kusů banánovníku (on Hugo prostě nedá pokoj a bude pořád dávat a dávat a dávat; inu, to je jedině dobře), bromélie (u kterých se nemůžu dočkat květů! :O) a o nezmarovi jménem tlustice (či Crassula) se nemusím ani zmiňovat, té upadne lísteček, dotkne se hlíny a je z něj nová rostlinka.

Mimochodem, když už jsem u té tlustice, krásně se dá pěstovat jako bonsaj, takže mám pro sebe novou výzvu. Na parapetu mi stojí dvě tlustice staré zhruba tak osm až deset let, mají pěkné kmínky, jen byly pěstovány stylem "můžete si  růst, jak chcete". Kouzlu bonsají ale začínám propadat, takže se chystám je přesadit do nižšího květináče, aby vynikly kmínky, sestříhat a trochu vytvarovat. Díky zimnímu nezalévání jim opadaly i zbylé spodní lístečky, takže ony kmínky jsou téměř dokonalé :).

Teď se tedy podívejte na ony zasazené mrňousky :).



Havortie. Ta největší je původní rostlina.
 Mrňouskové jsou dceřinné rostliny.


Již zmiňovaný citronovník, poté, co semínka pustila
kořínky, šla do hlíny. :)

Vánoční kaktus k namnožení. Ten nejmenší kousek měl
původně tři listy, ale špatně zakořenil, tak jsem
ulomila jen jeden s kořínky. 

A tady už je mladý kaktusek v domečku, tak snad letos
na Vánoce překvapí :).


Ještě mi na polici sedí dvě sklenice se dvěma druhy voděnky, a s kořínky si dávají na čas, takže ty půjdou později. Ale už přesně vím, kam půjdou a nemůžu se dočkat, až se tam rozrostou! :O :)

0 komentářů:

Okomentovat