sobota 16. listopadu 2019

Vánoční hvězda v krabici: začala cesta za květy!

Loni jsem dostala Poinsettii, jak se odborně Vánoční hvězdě říká, darem od partnerovy maminky. Krásně se vytáhla, má nádherné listy, a zhruba před týdnem jsme společně započaly cestu za červenými květy.





Jak?

Každé pozdní odpoledne, zhruba kolem páté, ji celou schovám pod velkou kartonovou krabici, zamezím přístupu i tomu nejmenšímu záblesku světla. Druhý den ráno, kolem osmé, ji zase odkryju.

Poinsettia potřebuje k vykvetení kratší den. Je citlivá i na světlo ze svítidel, pouličních lamp apod. Uvidíme, jestli se mi ji podaří rozkvést. :)

Jediné, čeho lituju je to, že jsem ji letošní jaro nezastřihla. Vypadala by ještě o trochu lépe. Teď už zbývá jen počkat na další jaro. Jestli vykvete nebo ne, na jaře ji více zastřihnu, aby vypadala ještě líp. Když Poinsettii necháme růst bez střihu, poroste do výšky, ale nerozkošatí se do šířky, nebude mít bohaté listoví. Ostatně to je všeobecně známý fakt. Chcete-li strom, který roste do šířky, uřízněte mu velký kus z horní části koruny. Takto jsem tvarovala i bonsai, a je fakt, že jsem měla možnost vidět právě i Vánoční hvězdu jako bonsai a když kvete, jde o nádhernou záležitost!



Vánoční hvězda nesnáší průvan, tak dbejte na to, aby vám nenastydla. :)

0 komentářů:

Okomentovat