středa 20. března 2019

Nákupy v zahradnictví

Jako správný posedlík květinami a vším zeleným, barevným i zelenobarevným jsem se vydala do zahradnictví. Strávila jsem tam dvě hodiny. Mimochodem, bylo vyprodáno hnojivo na zelené pokojovky.


Nakoupila jsem především substrát pro pokojové rostliny (článek o substrátech chystám) a taky keramzit, za prvé potřebuju ochranu pro kořeny pro rostliny milující vláhu, za druhé bych ráda pozměnila způsob pěstování u pár mých orchidejí.

Po dlouhém přemýšlení jsem odolala orchidejím (a udělala jsem dobře, navštívila jsem totiž výstavu orchidejí v botanické zahradě a jednu krásku si tam koupilaú a přivezla si dvě rostlinky. Dracenu, konkrétně tedy Dracena Deremensis, pokojovku, kterou asi skoro všichni rostlinomilé znají též pod názvem Dračinec. Krásná a elegantní, docela se nám do obýváku hodí. Zatím testuji, jak se jí bude dařit na místě, které jsem jí vybrala. Jako každá rostlina potřebuje dostatek světla, vedle gauče má tak polovinu toho co potřebuje, tak uvidíme, zda ji takový polostín bude vyhovovat. V opačném případě půjde někam jinam :).




Nicméně další skvost, který jsem si koupila, a který byl mým snem již několik let, je bonsaj. Maličký, roztomilý, nádherný. Konkrétně jde o čínský malolistý jilm, který, jak jsem se dozvěděla, je pro začátečníka dobrou volbou. Můj muž mi řekl, že je nádherný. Ano, to je. Ale když jej srovnám s ostatními bonsaji v daném zahradnictví (nebo spíš hobby marketu?), tak vypadá vlastně nejhůř. Zemina vyschlá, větvičky takové nějaké zachmuřelé... Tak uvidíme, jak se s přicházejícím jarem dá dokupy. :) (jen tak na okraj, asi mě přitahují polomrtvé či lehce zanedbané rostlinky).



Bonsaj pro mě byla vždy fascinující rostlina, a to nemluvím o umění, které je s jejich pěstováním spojeno (stříhání, tvarování apod.) Snad mě ten můj drobek přežije a bude se o něj jednou starat můj syn (nebo jeho žena, syn asi lásku ke kytičkám nepodědí :)). K pěstování bonsajů jsem si pořídila pár knížek, je to věda velice rozsáhlá musím říct! :O


Máte někdo doma bonsaje? Jak se jim u vás daří? :)

0 komentářů:

Okomentovat