středa 13. března 2019

Moje květinové plány na březen

Jako každý měsíc se i nyní v březnu chystám na zahradnický nákup. Možná vám to bude připadat směšné, ale jsem na mateřské, za lidmi mě to netáhne, tak trávím čas s kytičkami. Takže taková návštěva zahradnictví a dalších prodejních míst je pro mě jako návštěva kolotočů pro malé dítě. A většinou stejně tak zabere celé dopoledne či odpoledne.

Ráda se s vámi proto podělím, na co si tento měsíc brousím zuby. A stejně tak na co se chystám u pěstování.



Moje nakupování bude spočívat v nákupu běžných, leč nutných potřeb pro pěstitele. Hlínu nemám, hnojivo na zelené pokojovky se mi taky hodí. Nějaké květináče taky.

Tou zajímavější částí návštěvy budou samozřejmě rostliny. Ráda bych si koupila jednu bonsaj, jsou překrásné, a pro mě i svým způsobem roztomilé. Mám vyhlídnutý fikus.

Zdroj: obi.cz

Nějakou velkou zelenou pokojovku bych uvítala do rohu našeho obývacího pokoje. Býval tam oleandr, ten ale pošel (partner byl dlouho sám než jsme spolu začli žít), a moc se mi líbí monstery. Palmy mě nějak moc nelákají, ještě uvažuji nad nějakým fikusem, nebo filodendrony, dracény se mi líbí...Jestli máte nějakou inspiraci na pěknou, velkou zelenou pokojovku, sem s ní! :)

Ještě bych si ráda obohatila svou rodinu orchidejí, nicméně zřejmě navštívím prodejní výstavu v botanické zahradě, snad ji stihnu. :) Zatím jsem rozhodnutá si pořídit Dendrobium, nicméně jestli najdu nějakou okouzlující Phalenopsis, ani nezaváhám :).



No, z nákupů zpátky domů, jsem člověk, který když jde na procházku, vrátí se s ulámanými větvičkami, v lepším případě okukuje zahrady sousedů, v horším případě jim klepe na dveře a ptá se s ohromujícím nadšením: "Jé, copak to máte na zahradě"? Pokud se vás již nějaká taková ženská ptala, byla jsem to pravděpodobně já :D. Krom toho neustále ulamuji nebo uštipuji miminka na svých rostlinách, takže z našeho koutku kuchyně se nechtěně stala školka.


Momentálně nechávám ožívat kořínky u dvou druhů voděnky, tlustice již kořínky pustila, haworthie, jejíž mateřská rostlina již pošla, už taky pouští kořínky. Vánoční kaktus se už taky chytá. Takže tyto rostlinky bych ráda zasadila. Některé počkají až na duben, ale minimálně polovina dostane květináče.

A ve skřínce pod dřezem se nachází zabalená v ubrousku nějaká ta semínka, s nimi se přihlásím, až jim začnou růst kořínky. :)



Máte nějaké pěstitelské plány, když už se to jaro blíží? :)

0 komentářů:

Okomentovat